Scouting Margraten was afgelopen donderdag aanwezig bij de dodenherdenking op het Vroenhof in Eijsden. Hier hebben we stilgestaan bij allen die voor onze vrijheid het grootste offer hebben gebracht. Dit jaar was het thema ‘leven met oorlog’. Dit thema werd na een mooie opening van schutterij St. Sebastianus Oost-Maarland mooi onder woorden gebracht door burgemeester Krijnen. Aan het einde van de ceremonie vond een bloemenhulde plaats, waarbij Scouting Margraten ondersteuning mocht bieden aan iedereen die onze helden een laatste eer wilde bewijzen. Na deze imposante avond mochten onze leden genieten van een heerlijk ijsje van Angelati.

In het bijzonder stond Scouting Margraten woensdag stil bij Arthur J. Thinklepaugh, ons adoptiegraf op de Amerikaanse begraafplaats.